7kezo:V1.0 PRPA IN900300NL

Uit informatiestandaarden
Versie door Kheitmann (overleg | bijdragen) op 4 jun 2014 om 14:54 (Nieuwe pagina aangemaakt met '{{#customtitle: PRPA_IN900300NL - opvragenContactmomenten | PRPA_IN900300NL - opvragenContactmomenten}} <noinclude>{{DocumentPart|ns=7kezo|title=V1.0_HL7v3-uitwisse...')
(wijz) ← Oudere versie | Huidige versie (wijz) | Nieuwere versie → (wijz)
Ga naar: navigatie, zoeken

{{#customtitle: PRPA_IN900300NL - opvragenContactmomenten | PRPA_IN900300NL - opvragenContactmomenten}}

Dit materiaal is onderdeel van HL7v3-domein Ketenzorg V1.0_HL7v3-uitwisseling_Ketenzorg.
  • Compatible wijzigingen/nadere bewoordingen, tikfouten kunnen direct in de Wiki gewijzigd worden
  • Open issues die discussie vergen s.v.p. in de commentaarsectie opnemen.

PRPA_IN900300NL - opvragenContactmomenten

Deze interactie wordt door het LSP gebruikt om de contactmomenten op te halen bij bronsystemen. De interactie is gebaseerd op de query die is gedefinieerd in Release 2 van de Draft Standard for Trial Use (DSTU), onderdeel van de HL7v3 Normative Edition. Verschil is echter dat niet alle query parameters worden ondersteund en dat de payload van de query response is aangepast naar bouwstenen die compatible zijn met CDA R2.

De definitie van een contactmoment is “elke situatie waarbij contact is geweest (fysiek, mondeling of zelfs per mail) tussen een patiënt en één of meer van diens zorgverleners”. Dit omvat met name ambulante bezoeken (bijv. op spreekuur huisarts of specialist), maar ook klinische opnames (waarbij specialisten soms maar deels betrokken zijn). Ook een telefonisch consult of een chat via sociale media kan als contactmoment fungeren.