cio:Implementatie CiO: verschil tussen versies
(→Kernteambesluiten en gebruikerseisen en -wensen) |
(→Implementatiehandboek voor zorgaanbieders) |
||
Regel 10: | Regel 10: | ||
=Implementatiehandboek voor zorgaanbieders= | =Implementatiehandboek voor zorgaanbieders= | ||
+ | In het implementatiehandboek vind je informatie die nuttig en nodig is voor implementatie in het zorgproces. Het implementatiehandboek beschrijft per stap in het werkproces (beschikbaarstellen/raadplegen, verificatie, vastleggen, onderdrukken, registratie, wijzigen, afsluiten en actief sturen) wat de stap oplevert, wat ervoor gedaan moet worden en hoe deze stap in gebruik genomen kan worden. | ||
+ | |||
+ | Projectleiders van sectoren en zorgaanbieders kunnen met behulp van dit implementatiehandboek komen tot een aanpak voor implementatie. | ||
=Implementatiehandleidingen voor softwareleveranciers= | =Implementatiehandleidingen voor softwareleveranciers= | ||
=Aanvullende beproeving en opschaling CiO= | =Aanvullende beproeving en opschaling CiO= |
Versie van 6 dec 2023 om 12:03
Omdat de informatiestandaard CiO onderdeel is van het programma Medicatieoverdracht wordt ook gewerkt aan implementatie van de informatiestandaard. Dat betekent dat naast producten voor de informatiestandaard ook andere producten worden opgeleverd. Deze zijn hieronder opgenomen.
Inhoud
[verbergen]1 Kernteambesluiten en gebruikerseisen en -wensen
In de samenwerkingsafspraken leggen de zorgverleners van de tien verschillende sectoren (GGZ, Gehandicaptenzorg, Huisartsenzorg, MSZ, Mondzorg, Openbare farmacie, Publieke gezondheid, Trombosezorg, Patiënt en Cliënt en de VVT) met elkaar de verantwoordelijkheden vast rondom registreren en uitwisselen van medicatie contra-indicaties en geneesmiddelovergevoeligheden. Er worden afspraken vastgelegd over wie wat mag/moet doen en waarom. Zo zijn er samenwerkingsafspraken in de keten ten aanzien van beschikbaarstellen/raadplegen, verificatie, vastleggen, onderdrukken, registratie, wijzigen, afsluiten en actief sturen.
Een deel van de voorgenomen besluiten kernteams vraagt technische ondersteuning van het zorg-informatiesysteem. Indien deze technische ondersteuning niet (voldoende) beschreven is in de informatiestandaard CiO, is de behoefte aan technische ondersteuning door en met de leveranciers vertaald in een gebruikerseis (of gebruikerswens). Tijdens de aanvullende beproeving zal er op deze eisen worden getoetst. Sommige gebruikersbehoeften zijn technisch, financieel of qua tijd (nog) niet haalbaar/wenselijk voor de aanvullende beproeving; dit zijn de gebruikerswensen waar leveranciers (nog) niet op worden getoetst. De gebruikerseisen en -wensen zijn bovensectoraal. Eventuele sectorale gebruikerseisen/-wensen worden door de gebruikers met hun eigen leveranciers besproken (zonder tussenkomst van het programmateam).
2 Implementatiehandboek voor zorgaanbieders
In het implementatiehandboek vind je informatie die nuttig en nodig is voor implementatie in het zorgproces. Het implementatiehandboek beschrijft per stap in het werkproces (beschikbaarstellen/raadplegen, verificatie, vastleggen, onderdrukken, registratie, wijzigen, afsluiten en actief sturen) wat de stap oplevert, wat ervoor gedaan moet worden en hoe deze stap in gebruik genomen kan worden.
Projectleiders van sectoren en zorgaanbieders kunnen met behulp van dit implementatiehandboek komen tot een aanpak voor implementatie.